Biokväll m. Homofilen!

Ikväll var det äntligen dags för den efterlängtade biokvällen. - Lyckad blev den dessutom.

Jag och Jocke har nu äntligen varit och sett på Patrik 1,5 som handlar om ett nygift bögpar (spelat av Torkel Petersson och Gustaf Skarsgård i huvudrollerna) som inte nog med att de har köpt en ny villa även ville adoptera ett barn. Detta hade sina motgångar då fördomarna spelade in när inga givarländer ville adoptera bort barn till homosexuella.
Till slut vände det och en dag kom brevbäraren med post till paret. Bland posten låg det ett efterlängtat kuvert från Soc om att de äntligen funnit ett barn... ett svenskt sådant dessutom.

I slutet av månaden kommer det efterlängtade barnet som de förberett ett rum till, och där står han, Patrik 15, som dessutom har ett kriminellt förflutet. Paret blir irriterade och man får följa med i deras försök att rätta till missförståndet och det händer en hel del roliga saker.
Helt klart en rolig film som väcker känslorna i oss, både glada som sorgliga. Måste nog påtalas att Tom Ljungman (Patrik) nog var den snyggaste i filmen men inte långt ifrån var nog även Skarsgård en given kanditat.



Det var allt för denna gång, men måste skärpa mig gällande bloggandet!! Kan inte dröja såhär länge mellan blogginläggen. Sluta vara lat Tony!!

ilovepinkbunnies

Kommentarer
Postat av: Mathias

Vad påminde om mig? :P

Jag tänkte kolla Patrik 1.5 nästa vecka, värd att se med andra ord?

2008-09-06 @ 13:09:39
URL: http://homot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0