Tågresa..

Åh, ännu en lagomt onödig tågresa som bara tar upp ens fritid..
Visserligen ska jag träffa Jocke som jag inte träffat på lite mer än en vecka nu, men ändå. Det känns bara drygt att sitta på tåget mitt ute i fjärran skog med sin dator i knät.. Tur är i alla fall att jag har internet och det är även bra att jag idag har funnit lite motivation och har gjort klart en uppgift i Svenskan. Så ännu lite mer arbete ur världen.. Hur underbart är inte det då liksom??


Som säkert inte så många vet så ska jag få ett nytt abonnemang, nämligen Tele2 Fast Pris, och med det så innebär det att jag ska överföra mitt gamla nummer till det nya abonnemanget, men i samband med flytten så vill min mamma ta över mitt gamla abonnemang. För exakt en vecka sedan skrev jag avtalet med en säljare hos Tele2 där jag skulle få ett nytt abonnemang för 99 kr i öppningsavgift utan bindningstid m.m.. Dessutom skulle flyttarna av våra nummer kring abonnemangen vara gratis eftersom jag tecknade ett nytt abonnemang med dem, men idag när vi ringer till kundtjänst för att göra detta så vill de ha 200 kr per flytt (dvs 400 kr eftersom det skulle innebära 2 flyttar). De behövde prata med min mamma eftersom det skulle godkännas per telefon och spelas in, men hon fortsatte argumentera om att det faktiskt skulle vara gratis, vilket det stod i avtalet, och til slut gick de med på att de skulle bjuda på ena flytten, men det skulle ju vara helt kostnadsfritt så argumentationen tog lång tid och det slutade med att de inte kunde göra något eftersom min mamma och jag har olika personnummer och det kommer dröja till imorgon innan något kan ske för att då ska deras chefer få ta hand om ärendet.. Bra att de har koll på sina säljare..


Ciao .. Joacim väntar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0