Första dagen på lovet

Idag är första dagen på vårt kära Sportlov. Förra veckan hann och orkade jag inte skriva något för vi hade VU2-utbildning i skolan. (Väktarutbildning 2)
Det gick jättebra och man fick lära sig en del nya grejer. Mycket lärorikt med andra ord och mycket intressant. Däremot fick jag ett skavsår av batongen när vi hade självskydd på torsdagseftermiddagen, men det är väl sånt som händer när man vill vara duktig och få ut något av övningarna. Då får man skylla sig själv. På provet däremot behövde man inte skada sig och jag fick dessutom 40 av 41 rätt vilket jag är mycket nöjd med :) Är dock nästan lite nyfiken på vad jag missade på, men jag funderar på om jag verkligen vill veta. Men men..

Hade prov igår (söndag) också på fotbollsdomarutbildningen. Då fick jag 12 av 13 rätt, så jag funderar på om jag kanske har något inom mig som vill att jag ska ha en poäng från full pott hela tiden. Fast på det provet så gick vi igenom svaren och när jag såg vilken fråga jag fått fel på så insåg jag att jag hade läst frågan fel. Klantigt av mig, men men.. En hel del nya regler inför i år också, men det är några pettitesser som är borttagna vilket är extremt skönt. Dessutom har vi nu också lite lättare för att visa bort tränare från avbytarbänken vilket är bra också.

I lördags dömde jag innebandy i Skogsängshallen på morgonen när Salems p98 mötte Täljes p98 i några träningsmatcher, men jag dömde bara 2 av 4 för sen var jag tvungen att åka till Tomtbergahallen och döma innebandy. Gjorde väl dock inte min bästa insats nu i efterhand, framförallt inte under första matchen, men under den andra så tycker jag att vi gjorde bättre ifrån oss jag och min kollega. Trist bara med folk som ska klaga hela tiden. Dels är det tradigt att lyssna på, men det är också tradigt att ge dem utvisning för en sådan sak. I vilket fall som helst så behövde jag inte stå ut med att lyssna på det så mycket. (:

Igårkväll kom han hit och sov över här tills idag :) Har inte träffat honom på hela helgen, vilket är mycket trist. Men jag har saknat honom och saknar honom nu också då han är i plugget. Usch för att lämna mig när jag vill ligga och mysa och kramas när jag vaknar. Fast fick iaf mysa ett tag ändå..

Well well, nu ser vi fram emot en ledig vecka då jag kan träffa vänner och passa på att fika med några av dem också :)


ilovepinkbunnies

Kommentarer
Postat av: Christine

Haha, ditt lov kommer bestå av att fika :P

2009-02-23 @ 18:05:08
URL: http://bergius.blogg.se/mnl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0