Julafton snart..

Snart nalkas julafton med glögg och pepparkakor och massor av paket...

Men vafan är julafton bra för egentligen? Jag tänker bara på de stackars människorna som sitter ensamma hemma och ska "fira" jul.. Vad blir det för en jävla högtid? Visst att man inte behöver äta julmat och allt det där, men när man ser de flesta andra familjer sitta i sina hem och njuta av värmen och gemenskapen.. Varför får inte de stackars ensamma människorna dela denna höjdpunkt?
Inte nog med att man ska inhandla massa julmat för att man ska göra allt så högtidligt och mäktigt som möjligt... Man ska ju även köpa julklappar till de 4 barnen, 10 barnbarnen med 2 barnbarnsbarn. Herregud vilken panik.. På tal om dessa jävla paket.. Jag får bara skuldkänslor för att jag inte köper till alla.. inte för att jag inte har pengar?! Men vem i HELVETE orkar engagera sig? Man mår ju bara dåligt av det. Skönt ändå att slippa se alla stressade människor i Stockholm, men man känner sig ändå stressad på grund av det dåliga samvetet man har för att man inte ger julklappar till höger och vänster, men jag känner bara att jag inte orkar..! Jag önskar mig inte ens någonting av folket.. Visst kan jag ta emot en julklapp och bli jätteglad för det, för jag är ju inte otacksam, men jag vill inte känna mig skuldsatt att behöva köpa något i gengäld och jag hoppas att personerna som köpt saker till mig inte ska behöver känna att de är tvingade att köpa saker till mig utan att det är ngt de själva valt, för visserligen är det kul att ge bort saker, men det gör jag hellre på deras födelsedagar då det faktiskt är en riktig högtid.. Varför är julhelgen så mycket mer viktig än någons födelsedag? Jag har inte riktigt förstått poängen.. Vi lägger mer krut och pengar på Jesus födelsedag än vännernas och släktens födelsedagar, men Jesus föddes för fan för 2008 år sedan!!!!!!!



ilovepinkbunnies

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja förstår hur du tänker.. men för de första.. folk som sitter ensamma på julen sitter oftast ensamma när de fyller år oxå.. va va e de för mening me att tycka synd om folk?..

i de flesta fall får de faktiskt skylla sig själva .. sen finns de ju dom stackarna som blivit av med sina familjer.. självklart e de synd om dom.. men ska vi sluta fira jul pga dom.. lägg ner dina funderingar älskling.. du kommer inte fram till något =P

2008-12-24 @ 01:55:03
URL: http://hannaameh.blogg.se/
Postat av: My Josephine

jag får totalt ångest över att inte jag kunnat handla julklappar till folk..

2008-12-24 @ 02:01:29
URL: http://mitsukononame.blogg.se/
Postat av: Hanna

jo precis.. men dom har någon gång också haft folk att fira jul med. ja tror inte dom brydde sig specielt mkt om dom som vara ensama då.. livet är tyvär så. inte mkt att göra åt.. men ja förstår verkligen hur du tänker.. men man kan ingentligen inte tänka så! god jul själv =)

2008-12-25 @ 00:14:38
URL: http://hannaameh.blogg.se/
Postat av: Hanna

absolut.. men på dej lät de som om de var julfirandet som va de som ireterade dej.. men om dee julklapparna du menar så förstår ja bättre.. de e bara en oviktig grej vi svenskar och amricaner har kommit på.. julklappar klarar man sig utan..

tack desamma älsklingen du! <3

2008-12-25 @ 01:00:35
URL: http://hannaameh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0